24 Mart 2010

1984

çoğunlukla haberleri izlerken aklıma George Orwell ın 1984 kitabı geliyor. çok oldu okuyalı ama etkisinden kurtulabileceğimi sanmıyorum. zorbalığın egemen olduğu bir dünyayı anlatıyor, yönetenler tek egemen güç, insanlar korku içinde sinmiş, özgürlükler kaldırılmış, insani duygular yok edilmiş, düşünmek ve düşündüğünü söylemek yasaklanmış. insanlar çocuklarına bile güvenemiyor çünkü çoğu insan casus. en yakınlarını yönetime suçlu olarak gammazlamak sıradan bir olay. düşünce suçlarını engellemek için anlamları daraltılmış bir avuç kelime bırakılıyor insanlara. kurguya göre dünyada 3 güç var ve hep savaş halindeler. bu kitapta beni en çok etkileyen insanların sürekli bir haber bombardımanı içinde yaşamaları. sürekli bir bilgilendirme var televizyondan, radyodan, ekranlardan ama hepsi kurgusal hepsi hikaye hepsi yalan dolan… ve bir gün ak dediklerine ertesi gün kara deyip tüm resmi arşivleri bu yönde anında değiştiriyorlar hatta romanın kahramanının işi bu. korkuyorum çünkü bilim kurgu kategorisinde yer alsa da günümüz gerçekleriyle o kadar örtüşüyor ki anlatılan hikaye... korkuyorum çünkü toplumun gitgide belleksizleştiğini görüyorum… korkuyorum çünkü çocuklarımın böyle bir dünyaya uyanmalarını istemiyorum…

5 yorum:

  1. NİHAN IM DUYGULARIMI İFADE ETMİŞSİN ADETA...BENDE BU KİTABI OKUYALI ÇOK OLDU VE ETKİSİNDE KURTULABİLECEĞİMİ SANMIYORUM...

    YanıtlaSil
  2. korkuyoruz ama iyi ki yalnız değiliz...

    YanıtlaSil
  3. abla gerçekten çok etkileyici bir kitaptı...
    remziye iyi ki yalnız değiliz, bunu bilmek güzel...

    YanıtlaSil
  4. Süper bir kitap, bende uzun yıllar önce okudum fakat hatırladığım ve etkisinden kurtulamadığım kitaplardan birisi...

    YanıtlaSil
  5. defne naz katılıyorum bende de aynı etkiyi bıraktı..

    YanıtlaSil

haydi söyle :)