13 Eylül 2012

yeni kitaplarımız ve yazamadıklarımız

arada aldıklarımızı saymazsak bu aylarda toplu olarak çocuk kitabı alma isteği duyuyorum. sanırım okulların açılması en büyük sebep. bir de kreşte pazartesi günleri kitap günü var. farklı kitaplar götürsünler istiyorum her sene...

çilli begonya 7 yaşında çillerinden kurtulmak isteyen sıradan bir çocuk. ama ne yaptıysa onlardan kurtulamıyor işte :) kitabı julianne moore isimli aktrist kendi çocukluğundan esinlenerek yazmış... bizi biz yapan özellikleri sevmemizi öğreten harika bir kitap. anlatımına ve çizimlerine bayıldık :)
okula gitmek istemeyen küçük rakunun annesi, avucuna bir öpücük kondurur. küçük rakun ne zaman anne sevgisine ihtiyaç duysa elini yanağına koyup, anne sıcaklığının tüm vücuduna yayıldığını hisseder. çok güzel bir hikaye, kreşe okula başlayan çocuklara tavsiye olunur :)favorim popcore yayınları. tostoraman serisi gibi illüstrasyonlarına, şiirsel anlatımına ve hikayenin vuruculuğuna bayıldım... tabi çocuklar da :)
bu unutkan mumi var ya, herşeyi unuturmuuş... elif in unutkanlığına bir çare olur diye düşünüp almıştım ama verdiği mesaj olumsuz gibi görünen olay ve davranışların, bazen olumlu sonuçlar doğurabileceği üzerine... farklı çizimleriyle ilgi çekici ve hikayesinden güzel dersler çıkarılabilir...
bu sene anasınıfındayız ama sindire sindire bir yıl sonrası için hazırlıklarımızı yapmaya başladık :) bu elif serisini duyunca kayıtsız kalamazdım hemen iki tane aldım. okula başlayış ritüelleri bizlerden farklı olsa da ilgiyle dinlediler. tabii elif in kadeşinin adını kitapta yanlış yazmışlar, biz onu eren diye okuduk :)
elif in 7 yeni kitap arasında ilk okunmasını istediği buydu. tatile maaile doyamadık bu sene :)
bu kitabı tatilde teyzesi eren e hediye etmişti. eren arabalar, vahşi hayvanlar, dinozorlar ve belgesellere düşkünlüğüyle tipik bir 4 yaş erkeği :)
bu da teyze hediyesi bir kitap. siz hiç yüzme bilmeyen bir kunduz duydunuz mu :) ama yavaş yavaş yüzmeyi öğreniyor. biraz çaba, biraz cesaretle herşeyin üstesinden gelebiliriz çocuklar :)
çok teyzeli olmanın avantajları :) gelen kitap hediyelerini çok seviyorum. hele ki oyuncak alımına kısıtlama getirmeye çalışıp bunu bir türlü başaramazken. küçük hayalet kendisine korkutabileceği küçücük birilerini arıyor. neden mi çünkü o diğerlerinden farklı olarak küçük ve başka yaratıklardan korkuyor.
eren in dinozor merakı sayesinde epey bir cinsin adını öğrendim. nasıl zor telaffuzları var dilim birbirine karışıyor okurken bile. bu kitapta dünyanın oluşumu, yaşamın suda başlayıp, karada devam etmesi, dinozorlar devri, sonra yokoluşları, buzul devri ve ilk insanlar anlatılıyor. keyifle okuyoruz.
tubitak ın bu dinozor kitabını eren baştan sona ezber etti :) video ya çekip facebook a bile koydum da eş dost hayretler içinde kaldı :) annem nazar olur kaldır bu videoyu dedi. meb duyar da mazallah bunu da okula alacağım diye tutturur diye kaldırabilirim belki :)
elif in ısrarı üzerine aldığımız insan vücudu kitabı. bizimkilere biraz ağır da gelse ara sıra okuyoruz bazı bölümlerini.
çufçuf ve dütdütten sonra aramıza katılan kısa masal kitaplarımız.
sevgili suyun güncesi okula başlayacak minikler için bir dizi kitap paylaşmıştı. bazı kitapların seçiminde onun önerilerinden çok faydalandım. kendisine tekrar teşekkür ediyorum. bu aralar çok kitap okuduğumuz için mutluyum... herkese bol okumalı günler, masal tadında hayatlar diliyorum...

13 yorum:

  1. yavaş yavaş, çilli begonya ve avucundaki öpücüğü almak istedim. konularını kendim sevdim ya daha zevkli okurum onun için:))bizimle paylaştığın için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hilal cim ne demek :) üçü de çok güzel tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Erkek çocuklarda ortak tutku dinazorlar. Yıllarca kitaplarını aldırttı şimdi onlarca parçadan oluşan maketlerini. Dediğin gibi hepsi de ezberlenmiş.
    İnsan Vücudu ile akşamları aile boyu oyun oynuyorduk yerlerini bulma filan. Üç boyutlu olandan değil mi kitap?
    Keyifle okusunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebru 3 boyutlu değil, normal... yakında eren in doğumgünü var dinozor kemiği istiyor hediye olarak :)

      Sil
  3. çocuk kitabı almak insanı acayip mutlu ediyor, hele çocukta ilgiliyse :)
    bizde bir alışveriş yapalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar ben de çok seviyorum çocuk kitaplarını :) iyi alışverişler :)

      Sil
  4. Biz üç kardeşiz Reyhan'cığım üçümüz de çoçukken tam bir kitap kurduyduk, özellikle ben ve abim tv'siz dönemlerin çocuğu olduğumuzdan bütün gün çizgi romanlar, çocuk dergileri hatta evdeki Hayat mecmuası ciltlerini okur dururduk. Hiç unutmam benim çocukluğumda haftalık Doğan Kardeş vardı, çok severdik uzun yıllar sürdü..bolbol Tommiks, Teksas da okurduk:)bana en büyük faydası okuma yazmayı öğretti..kendi kendime öğrendim okuma yazmayı...bir de naçizane tavsiyem var:
    Bulabilirsen PAL SOKAĞI ÇOCUKLARI kitabını al, biraz sonu acıklıdır ama çok güzel ve ibretli bir romandır çok da ünlüdür ben çocukken radyoda piyes şeklinde de dinlemiştim...Pal Sokağı Çocukları'nı yeğenime almıştım neredeyse ağlayacaktı sonunda:((ama unutulmaz bir romandır..sadakat ve arkadaşlığa ihanet etmemek konusunda..
    sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel kitap okunan bir evde çocuklar da bu alışkanlığı doğal bir şekilde ediniyorlar :) pal sokağını okumuştum, biraz daha büyüsünler alırım muhtemelen :) teşekkürler...

      Sil
    2. Pal Sokağı Çocukları minik boyutlarda mavi ciltli bir kitap olarak benim de çocukluğumun en belirgin noktalarındandır. Nemeçek vardı hatırlar mısın, o cılız sarı saçlı çocuk kahraman. Beni çook uzun yıllar ötesine götürdü bu yorum:) İyi kitap, ben de tavsiye ederim.

      Sil
  5. teşekkürler öncelikle,
    bizim favorimiz "Avucundaki Öpücük" bu kitaplar arasında, özellikle bu ara:)
    bu hafta bununla ilgili bir post'u olacak suyun güncesinin
    biz Sevgi Kraliçesini aldık en son ilginç geldi, çizimler ise harika
    kitap ile ilgili postlara bayılıyorum, en güzel dostlar
    selam sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. avucundaki öpücüğü çok sevdiler. ellerini öptürdüler uygulamalı okuduk yani :)))) yeni yazınızı merakla bekliyoruz :) teşekkürler...

      Sil
  6. Elif serisi bizim bayıldığımız kitaplardan. Çok faydalandık "Elif Doktora Gidiyo" ve d"Elif Diş Doktoruna Gidiyor" kitaplarından. Serideki favorimiz ise "Bahar Bayramı".

    "Yavaş Yavaş"'ın "Yavru Ördek" kitabı var. Onu da seviyoruz.

    Çilli Begonya'yı geçen gün kitapçıda farkettim. Henüz almadım ama okudum ayaküstü:) Çok sevmiştim. Benim kız "turuncu kafa" olduğu için kesin almam gerek diye düşündüm hatta:) Yavrum ileride eminim çok memnun olacak bu halinden, ama küçükken farklılıkları bakalım nasıl tolere edecek etrafı?

    Julia Donaldson bizim tüm kitaplar içinde kesinlike favorimiz. Tek sorun kitapları zor bulunuyor. hala bulup da bir "Tostoroman" alamadım desem.

    Zevkli okumalar hepinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben en son siparişleri d&r dan verdim. hiç sıkıntı yaşamadım. orada var tostoraman serisi de :) çilli begonyayı eminim çok sevecek tarçın prenses :) sevgiler :)

      Sil

haydi söyle :)