14 Ekim 2012

feza gürsey bilim merkezi altınpark

feza gürsey bilim merkezine yıllar önce çocuklar henüz yokken gitmiştik. o zaman da çok eğlenmiş, ileride bir gün çocuklarımız olursa mutlaka getireceğimizi dile getirmiştik. işte o kutlu gün, geçen haftasonuydu.

temel bilim prensiplerini deneysel olarak, dokunarak, yaşayarak, gözlemleyerek anlayabileceğiniz ve çocuklarla 3,4 saat sorunsuz vakit geçirebileceğiniz harika bir yer.
48 adet deney biriminin malesef her birini fotoğraflayamadım. kara delik, hiberküp, fosforlu duvar, görme oyunları, donmuş azot gösterisi, refleks ölçerler, çizgi film makinesi hepsinde güzel vakit geçirdik, çok güzel şeyler öğrendik. 

buradaki ataçlar manyetik alandan dolayı hep dik duruyor ve aynı bölgede toplanıyorlar.
vee plazma küresi bende büyük bir hayranlık uyandırsa da çocukların beklediğim kadar ilgisini çekmedi.

farklı maddelerin mikroskop altındaki görünümlerini inceledik.
buradaki disklerden yarışı hep aynı disk kazanıyor... sağ altta elif in konuştuğu çanaktan karşıda epeyce uzakta bir tane daha var ve telefon vazifesi görüyor. elif' le bu çanak telefonlarda birbirimize sevgi sözcükleri fısıldadık :)
eren sınırları aşmadan yıldız çizmeye çalışıyor. asıl olan bu işlemi yaparken karşısındaki aynayı kullanmak ama ben pek başarılı olamadım.
en çok olasılık oyununu sevdiler. yukarıdan atılan topların genellikle hep aynı eğri içinde birikmesi ilginçti. zaten olasılık hesaplarını pek anlamamışımdır.
tebeşir tozu bırakarak serbest salınım yapan bölüm eren' in favorisiydi. gelip gidip bununla oynadı. ama en son baktığımızda tebeşir tozlarından böylesi düzenli bir şekil çıkabilmiş olmasına çok şaşırdık.
bisiklet kaç watt enerji üretebileceğimizi gösteriyor, aynı mantıkla çalışan bir lamba ve radyo da var. sağ tarafta ise topu bacaya koyup, düğmeyi açtıklarında çıkan basınçlı hava ile uçan top onları oldukça heyecanlandırdı.
yazı altınparkta, sezonun son dondurmalarını yiyerek böylece uğurlamış olduk.
altınpark bu mevsimde gerçekten çok güzeldi. yaprakları, ağaçları ve doğayı huzurla izledik.
feza gürsey bilim merkezi, altınpark içerisinde, okul öncesi giriş ücretsiz, tam 7, öğrenci 5 tl... gezilesi görülesi güzel bir yer, tavsiye ediyoruz.

22 yorum:

  1. Ben hemen hemen her sene gidiyorum ogrencileri goturdugum icin. kizlarim anlayacak yasa gelince onlarla da gidecegim insallah. Ankarada olup da gitmeyenler mutlaka cocuklarini gotursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mehtap okul dönemi için daha faydalı olur sanırım, yetişkinler için bile çok güzel :)

      Sil
  2. süper bir gezi olmuç çocuklar için.Hem eğitici hem eğlenceli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül teşekkür ederiz, sizi de bekleriz :)

      Sil
  3. Meraklı miniklere harika bir ortammış, Nihancım öğrendiğim iyi oldu, teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep ben sizden öğreniyordum, bu bir ilk oldu galiba :))) ben teşekkür ederim canım...

      Sil
  4. Çok şanslıymışsınız. Bizim burada olsa keşke. çocuklar için harika bir deneyim olmuştur kesin. biz bile bu kadar şaşırıyorsak. onlarda kimbilir nasıl etki bırakmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilhan çok hoşlarına gitti, keşke bu tarz bilim merkezleri, müzeler, doğal metaryellerden parklar ülkemizin her yerinde çoğalsa...

      Sil
  5. blogumda size ait birşey var http://berrinle.blogspot.com/2012/10/ilk-odulumu-aldm.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onur duydum öğretmen anne, nezaketin için çok teşekkür ediyorum, çok mutlu oldum :)))))

      Sil
  6. sizin Ankara'da olduğunuzu unutmuşum ben yahu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibel herkes bizi de mi istanbul da sandın :)) ankaradayız canım her zaman bekleriz :)))

      Sil
  7. küçük yerde yaşadığım için birkez daha üzüldüm :((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım her yerin avantajı dezavantajı var bence, ben de bazen oradaki günlerimi özlüyorum :)))

      Sil
  8. Ne iyi etmişsiniz:) Çocukların da çok ilgisini çekmiş belli ki.. Keşke her çocuk görebilse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvilli ev, gerçekten hoş bir yer, imkanı olanlar özellikle okul çağı için görebilseler çok hoş olur :)

      Sil
  9. Gidip görülesi yerlerden desene :)

    YanıtlaSil
  10. vay be, yıllar önce çocuklarla birşeyi yapmaya karar verip, sonra onu gerçekleştirdiğinde ne hissettin çok merak ettim. Ne güzel bir şey, maşallah... Allah nicelerini de göstersin inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel bir duygu :)) hatta eşim ve benim aynı şekilde beyaz heykelin önünde fotoğrafımız var onu da bu yazıya eklemeyi çok istiyorum müsait bir zamanında :))) teşekkürler...

      Sil
  11. Ankara ne güzel şehirsin sen.gurbet gelini olarak doğduğum büyüdüğüm yeri Ankara'yı çok özlüyorum.Feza Gürsoy eğitim merkezi harika bir yer ortaokulda okulumuz gezmeye götürmüştü bizi oraya.Ne eğlenmiştik sonrasında buz pateni yapanları izlemiştik orda.Eskiye döndürdünüz beni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekleriz her zaman sizi ankara ya... ben de çok seviyorum bu şehri, zamanında kavgalarımız küsmelerimiz olsa da şu an çok iyi anlaşıyoruz bu kent ile :)))

      Sil

haydi söyle :)