11 Ocak 2014

nostalji müzesi

teknolojinin son 20 yılda ne kadar ilerlediğine inanmak mümkün değil...bir zamanlar yaşantımızın doğal parçası olan pek çok ürünü şu an hiç bir yerde göremiyoruz. çocuklarımız bunların ne işe yaradığını hiç bilemeyecek belki ama beni epey eskilere götüren ve hatıralarımızda kalan bu ürünleri paylaşmak istedim.

disket, atari ve kocaman bilgisayarların yerini hafıza kartları, cd' ler, minicik tabletler ve dizüstü bilgisayarlar aldı.
 fotoğraf çektirmek ve onları bastırmak heyecanla çıkmalarını beklemek eskilerde kaldı. şimdi dijital fotoğraf makineleri ve akıllı telefonlar var.
plak ve pikap zamanlarına biz de yetişemedik belki ama çocukluk günlerimde evimizde olduğunu hatılıyorum...
jetonlu telefon kartlı telefon çok eski değil henüz üniversitedeyken çoğumuzun hayatındaydı. şu an ise hepimizde cep telefonları var...
video ve video çalar... maddi durumu daha iyi olan bir kaç kişinin evinde vardı çocukluğumda, bunların yerini de dvd oynatıcılar aldı...
telgrafı ise sadece bir kaç düğünde tebrik mesajlarında hatırlayabiliyoruz şimdi....
ev telefonları bile unutulmaya yüz tuttu hele ki çevirmeli olanlar nostaljik bir film karesi gibi. sony walkman ben lisedeyken prestij göstergesiydi. ananem parasını vermiş maltepe pazarından almıştım bir tane :) şimdi ise mp3 çalarlar var...
bu radyonun aynısından vardı bizde. elektrikler kesilince mum ışığında dinlediğimiz günleri unutmuyorum. uzaktan kumandasız televizyonlar yerini kocaman lcd, led ekranlı hatta 3 boyutlu, internete bağlanabilen akıllı televizyonlara bıraktı.
kaset ve teyp nostalji denizinde küçük birer ışıltı olarak kaldı...
her pazar evimizde olan ve tüm gün süren çamaşır yıkama seanslarının yerini tam otomatik tam kurutmalı çamaşır makineleri aldı...
daktilo kullanılan yer var mıdır hala? ama ben memuriyetimin ilk yıllarında bir kaç matbu evrak doldurmak için kullanmıştım.  
tetris ne çok severdim. bunlardan bende bir tane olsa ömür boyu hiç canım sıkılmaz zannederdim. 
şimdi ise tüm bunlar nostalji müzesinde...

2 yorum:

  1. ben yaşlanmışım ayol hapsini hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ben de hatırlıyorum :)) ama çok eski değiller ya 20 yıl öncesi işte :)

      Sil

haydi söyle :)