27 Şubat 2015

poyraz karayel

yeni dizim poyraz karayel. mafyatik polisiye dizileri hep sevmişimdir. doğal duruşlar, kirli ayakkabılar, argo ve bipli replikler, dibe vuruşlar, dipten çıkışlar, tepetaklak oluşlar, her şeyini kaybedip, sonra izleyiciyi gülümseterek yeniden buluşlar...  

oğuz atay, turgut uyar, atilla ilhan, müslüm baba, alevilik, duman şarkılarıyla, şiirsel diyaloglarıyla kendini sevdirdi bana.  bir gün kamera arkası programlarından birinde dizinin yönetmeni çağrı lostuvalı ile tanıştım. aynı zamanda intikam ve suskunlar dizilerinin de yönetmeni. en güzel istanbul manzaralarını çok güzel müziklerle harmanlayıp bize sunuyor. senarist ethem özışık' ı sana bir sır vereceğim dizisinden hatırlayabilirsiniz. onu da keyifle izliyordum ve yayından kaldırılışına çok üzülmüştüm.
baba rolü ile musa uzunlar çok başarılı. ilker kaleli dizinin baş rolü ve bir anti kahraman. zülfikar ve sefer on numara yan karakterler. ara sıra ortaya çıkan figuranlar (çocuğunu döven baba, karısını döven eş, torununa panda alan dede gibi) sosyal olaylara bakış açısı kazandıran kıvamda işleniyor.

bu diziye dikkat çekmek istiyorum, özellikle behzat ç. sevenlere...







4 yorum:

  1. Bende bayılarak izliyorum bu diziyi :)
    Hele Zülfikar favorim benim... Mafya falan ama çevreye çok duyarlı. Ara mesajlarına bayılıyorum bu dizinin..

    YanıtlaSil
  2. ben de izliyorum. Tesbitleriniz çok güzel hepsine katılıyorum. Bir de Burçin Terzioğlu' nun da payı büyük bu dizinin sevilmesinde bence:))))
    Sevgiyle, sağlıkla
    Sevil

    YanıtlaSil
  3. Sema karakterine uyuz oluyorum. Poyraz'a abayı yaktı ve pislik yapıyor.

    YanıtlaSil
  4. Benimde favori dizim oldu :) bu arada yeni blogum http://zeynpanne.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

haydi söyle :)