18 Temmuz 2011

Harvey Karp-Mahallenin En Mutlu Yumurcağı

Sabır bir kasa benzer; egzersiz yaparak güçlenir.Huysuzluk nöbetlerine girmesinden nefret mi ediyorsunuz? Eğer öyleyse lütfen işin aslını unutmayın: Bu yıllar göz açıp kapayıncaya kadar geçecek ve siz onları çok özleyeceksiniz.Her çocuk parmak izi kadar benzersiz bir karakterle dünyaya gelir.Çocuğunuzun beynini bir jet uçağı olarak düşünebilirsiniz. Bir yaşındayken yakıtı ve yolcularını alıp motorunu çalıştırdı. İki yaşında pistte yavaş yavaş ilerlemeye başladı. Üç yaşında ise tüm sistemler çalıştı ve kalkışa hazır hale geldi.Tüm günü dört duvar arasında geçirmek insanoğlu için çok yeni bir deneyim...
Çocuğunuzun en seveceği ödül sizsiniz! Sizinle geçireceği ekstra beş dakikalık oyun zamanı, ikinizin katılacağı bir çay partisi vermek, böcek avına çıkmak, ona masal anlatmanız ya da sizinle beraber bakkala yürümek onun için en güzel ödül olacaktır.

-Henüz kitabı bitirmedim ama can alıcı bulduğum bir kaç şeyi not etmek istedim. Fotoğraflar konuyla ilgisiz gibi görünse de benim için anlamlı :)

17 yorum:

  1. Sabır gelişken, dinamik birşey ha.. ben henüz hissetmedim hiç, hatta giderek azalıyor iki sabırsızlık arası sürelerim:(

    YanıtlaSil
  2. valla öyle deli annem, ben katılıyorum bu görüşe... iş beyinde bitiyor gibi geliyor bana, telkinlerle kriz anları sukunetle atlatılabilir iyi bir motivasyonla :)))

    YanıtlaSil
  3. bir miniğe kızmadan önce deriiin bir nefes almalı ve hatta gidip bir su içmeli... tabii o anda bu akıl edilebilirse :( biz de onlarla birlikte büyüyoruz işte Nihancım, düşe kalka :)))

    YanıtlaSil
  4. valla öyle sibel yaa... sabrı zorluyorlar da işte, ayar bir kaçınca kötü oluyor sonrası :(( off off büyüdük ve sabır kasımız son haddine geldi aslında :)

    YanıtlaSil
  5. of yarma bastın cnaım.Sabır sabır sabır her gün her an kendi kendime tekrarldığım bir kelime.Evet bir sn düşünsk sinirmiz uçup gidiyor ama sorun şu bazen sabırlı olmayı istemiyorum bağrmek delirmek istiyorum içimdeki sıkıntıyı atmak istiyorum.malesef topladığımız sıkıntı miniklerime düşüyor.

    YanıtlaSil
  6. Çok haklısın arasıra bunları kendimize hatırlatmamız gerekiyor.

    YanıtlaSil
  7. fikriye oluyor canım her dönem aynı olmuyor.. çocuklar da sabır sınavı yapıyorlar bazen ve kontrolü korumak kolay değil...

    YanıtlaSil
  8. annelili bu aralar bunlara taktım sorma :))) habire böyle şeyler okuyorum. okuduğum dönemlerde davranışlarım daha olumlu oluyor çünkü :)) şimdi tatil öncesi biraz depolamam lazım sabırları :)))

    YanıtlaSil
  9. of ya of ne kadar çabuk geçiyor zaman ... : (

    YanıtlaSil
  10. "okuduğum dönemlerde davranışlarım daha olumlu oluyor çünkü" cümlesini sanki ben yazmışım:) Hakikaten kitap okumanın bu yönü çok iyi. Ben en çok Çocuğunuzla İşbirliği Yapabilme kitabını okurken sabırlı, anlayışlı bir anne moduna girmiştim:)

    YanıtlaSil
  11. Kelimesi kelimesine katılıyorum ve telkin için hemen bir tane sipariş ediyorum ; )

    YanıtlaSil
  12. mine :))) çabuk geçiyor gerçekten ama büyümelerini ve bize biraz daha serbest zaman bırakmalarını da istemiyor değilim :)

    YanıtlaSil
  13. seyyaf ın annesi eşzamanlı olarak çocuğunuzla işbirliği yapabilmeyi de okuyorum :)) sanırım iyi bir sinerji yarattılar benim için :)

    YanıtlaSil
  14. gökşencim ben de epey direndim almayım dedim, 1-4 yaş arası çocukların gelişimi hakkında zaten ama faydasını görüyorum :) al canım al :)))

    YanıtlaSil
  15. Vallahi çok doğru sözler ama insan kimi zaman sinirlerine hakim olamıyor malesef :(

    Bu arada resimler süper olmuş,çok beğendim :))

    YanıtlaSil
  16. ela toprak ve biz çok teşekkür ederiz :))) evet bizler de robot değiliz de mi, işte mümkün olduğunca :)

    YanıtlaSil
  17. Bende çocuk olmak istiyorum yafff :)

    YanıtlaSil

haydi söyle :)