14 Haziran 2012

güvenpark

ankara yı çok sevmeme rağmen görmediğim çok yeri var. ama ankara da bulunmuşsanız, güvenpark ı görmemiş olma ihtimaliniz çok düşüktür. kızılay ın ortasında dolmuş ve otobüs duraklarının hemen yanındadır güvenpark. uzun yıllardır ortak buluşma noktası olan ykm ve eski gima yı görür. biraz soluklanmak isterseniz seyyar çaycıları ve çiçekçileri farkedersiniz. ve şimdilerde çevik kuvvetin bir üssü gibidir.
cumhuriyetin ilk yıllarında halkın polis, jandarma ve askere güvenini ve sevgisini anlatmak için yapılmış. kurtuluş savaşına ve çiftçi tarım çalışmalarına dair heykel ve kabartmalar var. şimdilerde ise alışveriş festivali kapsamında dinozor maketleriyle dolu.
eren in dinozorlara düşkünlüğünden sebep, biz de gezip görmek istedik. kocaman, hareketli, ses çıkaran hatta ağızlarından su akıtan bu dinozorlar, gerçekten büyük ilgi görüyorlar halktan...
genellikle boş gördüğüm, plastik şişe ve çöplere ev sahipliği yapan bu havuzda şimdilerde sular dans ediyor.
dün akşamüstü kaç kez, kimlerle geçtim diye düşündüm buralardan, hatırlayamadım. durup oturulacak değil de geçip gidilecek bir yer gibiydi anılarımda...
bizim çocuklarımız da büyüyecekler belki geçip gidecekler, belki durup dinlenecekler... arkadaşlarıyla, sevgilileriyle belki kalabalıklar arasında, belki yalnız belki mutsuz... belki hava kararırken ilk kaçamak öpücük ya da ilk yudum biralarını içecekler güvenparkta... filmlerde, eylemlerde, haberlerde, şarkılarda, şiirlerde rastladığımız güvenparkı bir de onların zamanında onların gözünden görmek isterdim... belki benim kadar geç kalmazlar anlamaya çalışmak için yaşadıkları bu kenti...

6 yorum:

  1. 'durup oturulacak değil de geçip gidilecek bir yer gibiydi anılarımda...' bayıldımm ben bu cümleye. Ne çok yer var hayatımızda buna benzer değil mi canım?

    Ah İda da ne sevinirdi o da dinazor hayranı İzmire gitmeden gösterebilseydik keşke:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebrucum evet belki çoğu yerden görmeden geçip gidiyor oysa hayat detaylarda... canım tam anne yorumu yapmışsın ama üzülme, tatilde bu dinozorları görmek kadar eğlenceli şeyler yapıyordur eminim :)

      Sil
  2. Benim için de hep geçip gidilecek bir yer gibidir Güvenpark, epeydir geçemedim bile, hep böle amaçlarla kullanılsa keşke de bizler de farketsek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sanırım ulaşımın merkezi olmasından kaynaklanıyor. dolmuştan in yürü şeklinde :)) ama bak farkettik çoğumuz işte :)) teşekkürler...

      Sil
  3. Ben Güvenpark'ı çok severim. Geçip gitmem hiç ordan. İlla ki köşedeki çiğ köfteciden bir dürüm alırımi ya da oradaki büfede sayısal oynarım her geçişte. Simitçiden ev için simit de alırım. Loya'ya da uğrarım, bir de Koray'a :) Hiç geçip gidilecek bir yer değildir benim için orası, bilakis sadece Güvenparka gidip dönmüşlüğüm vardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a-aa burcum acep karşılaştık mı ki oralarda :) ben de yaparım, loya ve koraya uğrarım :)) simit alırım :) ama içine girmem, banklarında oturmam pek... güzel evet güvenpark düşündükçe güzelleşiyor hem :)))

      Sil

haydi söyle :)