25 Kasım 2013

geniş zamanlar

bulunduğu yaşı olgunlukla, huzur ve mutlulukla karşılayanları çok seviyorum. insan her zaman olduğu yaşta hissedemiyor ama bunu ortalığa bangır bangır bağıran bir tarzda olmak da itici olabiliyor. giysilerden çok davranışlar bunu hissettiren... orta yaş üzeri birinin genç gibi giyinmesi sempatik olabilir ama öyle davranması asıl tuhaf gelen...

çocuklar büyüyüp, kendimize ayırdığımız zamanlar çoğaldıkça bir de telaş başladı bende... daha çok yaşamalıyım, daha çok gezip, daha çok eğlenmeliyim, yeni çıkan filmlere gitmeli, spor yapmalı, yenilenmeliyim... evet çocuklar büyüyor ama bizler de öyle, zaman gayet adil herkese karşı... oysa ne var bizler için biraz daha yavaş ilerlese, çocukların tüm gelişimlerini sindire sindire yaşarken, şu 30-40 yaş arası biraz daha rölantide geçse...

hayat rutini ve gündelik telaşlar zamanın geçme hızını ikiye katlıyor...  oysaki molalara ihtiyacım var benim. çocuksuz, sakin, işsiz ve zorunluluk hissetmediğim geniş zamanlara... şöyle bir akşamüstü sakince eve varabilmek, giysilerimi bile çıkarmadan aylakça bir şeyler atıştırıp, amaçsızca gezinmek istiyorum evin içinde...
ne ironi ki ileri yaşlarda bu huzura eriştiğim zaman biliyorum ki hayat döngüsünden nasibimi alacağım. bu kez işe, kreşe koşturan çocuklarımın bizlere ayıracak zamanı olmayacak... onlar gündelik telaşlar peşinde koşarken zaman onları öğütecek ama beni her saniyesiyle sarıp sarmalayacak, saatler günler uzayacak... belki bayrama ya da çocukların izin zamanlarına kuracağım saatimi, onların başka planları olmamasını umut ederek...

modern huzur evleri istiyorum... otel hizmeti satın alabildiğim, evimi anımsatan bir odayı eşimle paylaşabildiğim, beni içine hapsetmeyen, yaşamdan koparmayan, zavallı hissettirmeyen, bahçesinde yürüyüşler yapıp, benim gibi pinpon arkadaşlarımla okey oynayıp, dizi izleyebileceğim... sanırım gelişen ülkelerin gelecekte en çok buna ihtiyacı olacak. çünkü binlerce okumuş, eğitimli insan adım adım emekliliğe yaklaşırken, modern yaşam çekirdek aileleri bile birbirinden uzaklaştırıyor...

görsel:paulo flop

12 yorum:

  1. aynı dinginliğe, aynı yavaşlamaya benimde çok ihtiyacım var bu sıralarda... Hergün methiye dizdiğim zamansızlıklarım :( Ama yazını okuyunca şimdilik rafa kaldırdım bu düşüncelerimi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşlılığı hatırlattım di mi sana, çevremde çok sayıda yaşlı olduğu için sanırım ben çok sık düşünüyorum ileri yaşlarımı :)

      Sil
  2. Bir dönem yanında staj yaptığım malimüşavir polanezköy civarından çok büyük bir arsa almıştı,lüks villaların da içinde olduğu yaşlılar kampı kuracaktı,yaşlılar tatil köyünde gibi ömürlerinin sonunu yaşayacaktı
    zengin olanlar villarda,orta halliler dairelerinde...Keşke sabır edip yanında kalabilseydim.ben de bir daireye
    ortak olurdum:)
    Geniş zamanlarına kadar mutlu,huzurlu günlerin çok olsun sevgili arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam benim projem :)) güzel olur bence ve kesinlikle büyük bir iş kolu olacak gibi geliyor bana :) çok teşekkür ediyorum ayşecim :)

      Sil
  3. ulen tam da 18 lik giyinmiştim bugün.. işin yoksa git eve üstünü değiştir.. ooofff of !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen yaşına göre giyin :))) ya giysi değil davranışlar uymuyor yaşa, ben genç gibi giyinenleri seviyorum :)))

      Sil
  4. Nihan, eğer resimdeki gibi bir yerdeysen az kay yanına geliyorum, belki şu modern huzur evleri projesini birlikte hayata geçiririz olmaz mı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanımdaki rögar kapağı da dikkatini çekti mi :)) her şey o kadar güllük gülistanlık değil yani :))) neden olmasın ama şimdiden başlayalım da yetişsin bizim zamanımıza :)

      Sil
  5. Kaçlık giyindiğimi bilemedim şimdi. Ama aklım hemen PRP yaptırma da :)) galiba ruhumla yaşım çatışacak ilerleyen dönem de :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruhla yaş çatışmaz bence çünkü ruh hiç yaşlanmıyor ki, sadece beden yaşlanan onu da artık bir şekilde halledeceğiz :))))))

      Sil
  6. yazınız bana bir farkındalık hissettirdi. Kendime hiç zaman ayırmıyorum ama iyide yapıyorum nasıl olsa kızım büyüyecek ve o zaman bol bol zamanım olacak ama huzurevi projesini çok beğendim bende katılırım hem okeye bayılırım :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. giderek çoğalıyoruz ne güzel :))) teşekkürler...

      Sil

haydi söyle :)