16 Mart 2018

Hamlet

HAMLET | İSTANBUL DT
1 perde | 1 saat 30 dakika
Yazan : WILLIAM SHAKESPEARE | Çeviren : SABAHATTİN EYÜBOĞLU | Rejisör : IŞIL KASAPOĞLU

KONU
Oyun içinde ustaca oyun yöneten, sergileyen, yaşayan; soytarıyla soytarı, saraylıyla saraylı, en akıllı kadar akıllı, kusursuz bir deli olabilecek kadar oyunculukla yoğrulmuş, öte yandan da bir oyuncunun nasıl olup da kılık, kimlik ve varlık değiştirdiğini kendi kendine soran kişi, Hamlet...
Hamlet’in üslubu gibi, kişiliği de sürekli değişim halindedir ve bu kez de sahnedeki tek başınalığıyla olayların hem içinde hem dışında, olayları hem yaşayan, hem anlatan kişi olarak çıkar karşımıza.
William Shakespeare’in en çok oynanan oyunlarının başında gelen Hamlet, aynı zamanda en çok konuşulan, en çok yazılan, en çok yorumlanan klasik bir eser ve her çağda irdelenen zorlu bir karakter olma özelliğini de sürdürmektedir.
Not:
39. İsmet Küntay Özel Tiyatro Ödülü, Bülent Emin Yarar
2014 Yeni Tiyatro Dergisi Ödülleri, Yılın Dramaturgu, Zeynep Avcı
39. İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri, En İyi Dramaturg Ödülü, Zeynep Avcı
OYUNCULAR : BÜLENT EMİN YARAR
İstanbul Devlet Tiyatrosu deyince akla ilk gelen isimlerden Bülent Emin Yarar' ın tek kişilik Hamlet performansını kaçırmadığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. 
Turne oyunlarına özellikle çok değer veriyorum. Ve bilet bulamama riskini minimize etmek için gişeden bilet almayı tercih ediyorum. Gişeden bilet almak beni her zaman heyecanlandırıyor. Çünkü gerçekten sahneye yakın güzel koltuklar bulabiliyorum.
Daha önce Hamlet' in klasik versiyonunu izlememiştim. Ancak ;
Var olmak mı, yok olmak mı, bütün sorun bu!
Düşüncemizin katlanması mı güzel,
Zalim kaderin yumruklarına, oklarına,
Yoksa diretip bela denizlerine kaşı
Dur, yeter! demesi mi?
Ölmek, uyumak sadece!  Düşünün ki uyumakla yalnız
Bitebilir bütün acıları yüreğin,
Çektiği bütün kahırlar insanoğlunun.
gibi bayıldığım bir kaç tiradı vardı, herkesin aşina olduğu. Bülent Emin Yarar bu tirad ile başladı oyuna :)
Akün Sahnesinde çok farklı bir Hamlet metni bekliyordu bizi. Bülent Emin Yarar bir meddah gibi Hamlet' i, annesini, babasının hayaletini, amcasını, Polonius'u, Ophelia'yı, Horatio’yu canlandırdı. Hamlet ile meddahlığı bağdaştırmanın tüm risklerine rağmen ortaya enfes bir oyun çıktığını düşünüyorum.

Dekor yüzük kutusundan yapılmış, açılıp kapanabilen, kadife kocaman bir platformdu. Ve oyun tamamen bu kutunun içerisinde geçti. Herkes gibi ben de büyük bir aile tragedyasını anlatan Hamlet oyununda bu imgenin evliliğe işaret ettiğini düşündüm.
Meddahlıkta aklımın almadığı ve bana bir ilizyon gibi gelen karakter değişimlerinin keskinliği olmuştur hep. Yüz, ifade, vücut, ses, mimikler, vurgular yani her şey bir anda değişir ve bambaşka bir insan görürsünüz sahnede. Bülent Emin Yarar' a performansındaki başarıdan dolayı hayran olmamak olanaksızdı. Kendisini daha önce geçen sene Yetkin Dikinciler ile yine bir İDT Turne oyunu olan Profesyonel' de izleme şansı elde etmiştim. Orada da kesinlikle akılda kalıcı ve etkileyiciydi.
İnanıyorum, söylediğini candan söylediğine!
Ama bugün ki karar yarın bozulur çok kez.
Kendi kendimize verdiğimiz sözü tutmak,
En çabuk unuttuğumuz şeydir, ne yapsak!
Madem ki bu dünya bile yok olacak bir gün,
Sevginin bitmesine insan neden üzülsün?
Aşk mı kaderi kovalar, kader mi aşkı?
Daha kimseler çözemedi bu bilmeceyi.
diyor, Bülent Emin Yarar' ı, Işıl Kasapoğlu' nu ve tüm ekibi ayakta alkışlıyorum :))) 
Perde Hiç İnmesin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

haydi söyle :)