25 Mart 2018

Hüzzam

HÜZZAM | ANKARA DT
2 perde | 2 saat
Yazan : GÜNER SÜMER | | Yöneten : OLCAY POYRAZ
KONU
Toplumsal değişmeyle zaman, bir buldozer gibi gelip geçecek...
Not:
2009 - Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği (OYÇED) Sürekli Başarı Ödülü
2008-2009 Uluslar arası Tiyatro eleştirmenleri Birliği (IATC) Türkiye Merkezi (TEB) Yılın Tiyatro Ödülü / Maral ÜNER

OYUNCULAR: MARAL ÜNER



Bu oyuna daha önce bilet almıştım ancak Maral Hanım' ın rahatsızlığı nedeni ile oyun ertelenince farklı bir oyun izlemiştim. Sonunda Oda Tiyatrosunda Maral Hanım ile tanışmak kısmet oldu :)))
Oyunumuz iki perde, ikinci perdenin başında Maral Üner' in kendi tiyatro anılarından bahsettiği oyundan kopuk bir bölüm var. Bu bölümde kendisinin 1933 doğumlu yani 85 yaşında olduğunu, Aşık Veysel ile Cüneyt Gökçer ile tanışmalarını, şu anda tiyatro tarihimizde duayen olarak gördüğümüz bir çok sanatçının Maral Hanım' ın öğretmeni olduğunu, Necatibey Caddesi yakınlarında Ihlamur Sokak' ta büyüdüğünü öğrendim :) Zaman zaman izleyicilerin de katıldığı yaklaşık yarım saatlik çok hoş bir sohbet izledik kendisinden. Ben bu bölümü çok sevdim. Şimdi anlatmasa bunları ne zaman anlatacak, nereden öğreneceğiz.
Gelelim oyuna; karakterimiz Mahpeyker. Oyun tek kişilik ancak sesler eşlik ediyor oyuncumuza. İlk sahnede bir salıncakta sallanıyor Mah(çocuklukta annesi ona böyle sesleniyor). Bir yalıda Paşa Dedesinin ihtimamı ile Fransız hocalar eşliğinde büyütülmüş. Ancak yanlış bir evlilik yapmış, sorumsuz bir eş ve oğula sahiptir. Maddi kaynakları hızla tükenmiş, ellerinde sadece yaşadıkları, dede yadigarı yalıları kalmıştır. İlerlemiş yaşına rağmen Mahpeyker bir şirkette santral memuru olarak çalışma hayatına devam etmektedir. Oğlu alkolik ve sadece para istemek için aramakta, kocası yalıyı ipotek etmiş kumarda, eğlencelerde takılmaktadır.
Bu oyun şu ana kadar beni en ama en çok duygulandıran performans oldu. Maral Hanım, sahnede yürümekte biraz zorlansa da kostümü, makyajı, yeteneği, sesini muhteşem kullanışı, mimikleri ile bu rolün üstesinden öyle güzel kalktı ki. Hele oyunda söylediği iki hüzzam eser şahaneydi. O yaşta o berraklıkta ses(hayatı boyunca hiç sigara içmemiş olduğunu düşündüm). Kocaman bir maşallah diyorum kendisine. 

Ve oyun sonunda alkışta ben hep duygulanırım ama bu kez duygularım gözlerimden taştı. Uzun süre toparlayamadım çok etkilendim gerçekten. 
Ve tabi ki kendisini bekledim :)
Devlet Tiyatrolarının emektar oyuncusu Maral Üner' in bu performansı kesinlikle kaçırmayın derim.
Yaşasın tiyatro :))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

haydi söyle :)