13 Temmuz 2010

küçük abla

geçen gün bir avm bahçesindeki trene bindik. eren, elif ve ben (hiç kaçırmam böyle fırsatları :) yan vagonda enerji patlaması yaşayan, oyuncak tabancasıyla ateş eden, yerinde duramayan bir çocuk. tabancasıyla diğer çocukları dürtüp tısss diye ses çıkarıyor. elif in sert çıkışı:
"sakın kardeşime tıs yapma, o daha küçük"

aynı akşam babannedeyiz. babanne "eren bu gece bizde kalsın, benimle uyusun" diye takılıyor. elif:
"hayır, o benim kardeşim, senin değil. eren beni özler, abam nerde der, ağlar"

asansör yerine eren ve babası merdivenlerden inmeyi tercih edince, elif sanki uzun bir ayrılığa hazırlanıyor gibi:
"eyeeen, ben kardeşimi özlüyorum"

eren ağladığında onu güldürmek için heran palyaçoluk yapmaya hazır bir ablası var. ağladığında üzülen ve bunu ifade eden. "eren ağlayınca ben de üzülüyorum anne" diyen...

biri balon, çikolata gibi birşey verdiğinde eren e de alabilir miyim diyor, unutmuyor kardeşini.

eren sürekli kayıtta, takipte ve taklitte... elif in gölgesi gibi, elif ne yese, ne yapsa, ne söylese aynısını yapmaya çalışıyor. bu da dil gelişimine epey katkı sağladı. yeni yeni iki kelimeli cümleler kurmaya başladı.
"anne kalk" "ben susadım" "uykum geldi" "baba gel" eren in ilk cümleleri....

elif iyi bir öğretmen ayrıca. kardeşine renkleri öğretmeye çalışıyor. eren en çok mami (mavi) yi seviyor. ona göre "bu ne renk" sorusunun tek cevabı var. ama ablası ısrarlı tüm renkleri soruyor, söylüyor. aynı şekilde bir kitaptan gördüğü nesneleri de soruyor "bu ne eyencim" eğer bilirse aferin alıyor. kelime çalışmaları da var mesela "pantolon de eyen" "defter de eyen" bakalım ümitliyim bu idealist öğretmenden :)

kızımın kardeşini koruduğunu görmek beni inanılmaz mutlu ediyor. oyun arkadaşı olmaları, sarılıp sevgi yumağı olmaları, birbirlerine olan düşkünlükleri ayaklarımı yerden kesiyor. umarım diyorum hep böyle devam eder, birlikte ve iletişim halinde...

15 yorum:

  1. inanamıyorum hakkaten... allah nazarlardan korusun ne diim... canım ya , seviyor iste bu kadar masum ve icten ,saf ve karsılıksız seviyor kardesini , maşallah...

    YanıtlaSil
  2. ne tatlılar :) hem kız çocuğunun büyük olması avantaj bence. öpüyorum hepinizi...

    YanıtlaSil
  3. hayret ettim o kadar çok duyuyorum ki kıskançlık hikayelerini anne için de çok zor oluyor
    aman maşallah tahtalara vuralım, nazar değmesin
    hep böyle korusunlar birbirlerini sevsinler..

    YanıtlaSil
  4. Aferin Elif'e ne güzel kardeşini sahiplenmesi...Bu arada Aslı'da "mami" diyor maviye...

    YanıtlaSil
  5. ayy allah nazarlardan korusun maşallah. ne güzel bunları duymak genelde hep kıskançlıklardan bahsedilir...

    YanıtlaSil
  6. tek kelimeyle mücize:)
    Biz de abimle böyledik ve hala böyleyiz.Hiç şüphen olmasın hep böyle olurlar.Hatta küçük eren bir gün ablasını kurumaya başlar:)İkisini öp benden :)
    Seni ve eşine de tebrik etmek istiyorum kardeş kavgalar veye iyi anlaşmaların tek sebebi anne ve babadır.Siz doğru yoldasınız demekki.Bir gün sizden tavsyeler istiyeceğim:)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel ya hayat boyu bu bağı sürdürürler inşallah

    YanıtlaSil
  8. Kendisinden büyük bir kardeşi olan çocuklar hep şanslıdır. özellikle büyüme çağlarında. Aferin Eren'e de Elif'e de..

    YanıtlaSil
  9. bilge, teşekkürler içten yorumun için...
    remziye bence de büyüğün kız olması avantaj :)
    mine kıskançlık, oyuncak kavgaları hiç yok değil elbette.. onlar da kardeş olmanın tuzu biberi sanırım :)
    annelili mavi ye mami demek çocuklar arasında yaygın birşey sanırım :)))
    rabia kıskançlıkları da ayrı bir postta anlatırım belki :))))
    füsuncum dileğine gönülden katılıyorum :)
    beter böcek bence de önünde bir örnek olan çocuklar çok şanslı..
    hepinize teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. maaşallah 41 kere, çok özendim şimdi bak :)

    yaş farkını az olmasıda buna bi sebep sanırım.çok açmamak lazım arayı bi cesaretle :)

    küçük ablayı çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. maşallah minik ablaya :)
    bizdede benzer durumlar yaşanıyor ama kızımın büyük olmasından dolayı çatışmalarıda çok fazla ve aynı şekilde hem iyi hem kötü örnek olabiliyor bizim ablamız gerçi oğlumda aşşağı kalmıyor :) ama yinede ilk kardeşin önemi çok büyük sonraki kardeşlerin gelişiminde..Allah bozmasın inş.

    YanıtlaSil
  12. Maaşallah..Ne kadar güzel abla kardeş sevgisi..Elif'i kutluyorum, kardeşine bu denli sahip çıkması, onu düşünmesi, özlemesi, sevmesi, ona iyi bir öğretmen olması maaşallah.. Eşim ikinciyi istiyor israrla fazla ara olması diyor, ben açıkçası korkuyorum Odil paylaşımcı bir çocuk değil düzelmesini ümid ediyorum..Düzeldiği an, tüm çiş v.s eğitimleri alır almaz 2.yi yapmak istiyorum..İnşallah bizde bu günleri görürüz, böyle ümid etmek istiyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. ayşegül yaş arasının az olması çok iyi bilgiler tazeyken iki sınavı da veriyosun :))) ama bir yorucu tarafı da var :)
    iç ses evet iyiyi de köyüyü de taklit ediyolar ve öğreniyolar büyüklerinden... senin bıdıklara da sevgiler...
    fatmacım odili öpüyorum. eminim çok fıstık bir abla olurdu bence eşin de istiyorken yap bence :)))

    YanıtlaSil
  14. kesinlikle çok güzelll...böyle kardeşle görmek çok zor artık...kardeş sendromu,kıskançlık hat safada...afferin elif'e...

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederiz bahriye, darısı kerem e desek mi :))))

    YanıtlaSil

haydi söyle :)