21 Ekim 2016

Euridice'nin Elleri

EURIDICE'NİN ELLERİ | ANKARA DT
1 perde | 1 saat 15 dakika
Yazan : PEDRO BLOCH | Çeviren : LÜTFİ AY - TARIK LEVENDOĞLU | Yöneten : YURDAER OK

KONU: Oyun; “aynı çatı altında yaşamalarına rağmen birbirlerini tanıyamayan insanların bencillikleri, beşeri zaafları ve anlayışsızlıklarının, evlilikleri nasıl iflasa sürüklediğini” anlatmaktadır.

OYUNCULAR:
UĞUR ÇAVUŞOĞLU


Bu sene sezon açılışını geçen yıl olduğu gibi tek perdelik bir oda tiyatrosu temsili ile yaptım. Oda Tiyatrosu, 60 kişilik seyircisi küçük sahnesiyle kendimi tiyatronun çok yakınında hissetmemi sağlıyor. Oyunun lezzeti hala zihnimde. Uğur Çavuşoğlu oyunun seyirci ile temas eden bölümlerinde mütevazi, samimi ve sıcaktı. Ses tonu çok çok etkileyici, gerçek anlamda profesyonel bir sanatçıydı dün akşam izlediğim. 
                         


Oyunun adı nasıl okunuyor: Öridikenin Elleri (Tavares' ten öğrendim)
Oyunun kısa konusu; Kahramanımız Gumersindo Tavares’in beklentilerini, sıkıntılarını eşi ve ailesi göremez. Eşinin bitmek bilmeyen sanatsal organizasyonları, çocuklarının hobileri, kayınvalide ve kayınpeder ile aynı evde olma durumu, yaşadığı hayat onu inanılmaz bir şekilde rahatsız etmektedir. O da karşısına çıkan kolay bir çözümle sorununa çare aramıştır.

Hikayesine bir mağdur gibi başlıyor ama satır aralarında ruhundaki bencilliği ayırt edebiliyorsunuz. Örneğin hiçbir kitabı basılmamış bir yazar olmasına rağmen kıskanıldığını düşünmesi. Ailesini terk ettiği 7 yıl boyunca aslında neler çektiğini anlatması. Çocuklarının başarılarını kendisine maletmesi. Gizli bir narsizm içinde.
Fakat 7 yıl sonra geri döndüğünde bıraktığı gibi midir her şey? Neler kaçırmıştır? 

Oyuna, hakkında okuduğum yorumlar nedeni ile düşük bir beklentiyle gittim. Ama okuduklarımın aksine 1 saat 15 dakika boyunca saate bakmadım. Akıcı bir metin, profesyonel bir sanatçı, olgun bir yorum izledim. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Uğur Çavuşuğlu' na hayran kalacaksınız.

4 yorum:

haydi söyle :)