14 Nisan 2018

Kaç Baba Kaç

KAÇ BABA KAÇ | ANKARA DT
2 perde | 2 saat 10 dakika
Yazan : RAY COONEY | Çeviren : HALDUN DORMEN - KEMAL UZUN | Yöneten : NEJAT ARMUTÇU
KONU: Dr. David Morgan, kariyerinin en önemli konferansına hazırlanmaktadır. Çalıştığı hastanenin doktorlar odasında yapacağı konuşmayı prova ederken, kariyerinin en önemli günü, hayatının en zor gününe dönüşür. Yıllar önce küçük bir kaçamak yaşadığı hemşire Tate, David'den olan oğlu Leslie ile çıkagelir.
David; yeni tanıştığı oğlu, eski sevgilisi, polis komiseri, noel hazırlıkları, rektör ve karısı ile uğraşmak zorunda kalır. Hem de konferansına dakikalar kala...
OYUNCULAR : TOLGA TUNCER - MELTEM KESKİN - ELVAN EKER - ZUHAL TAŞAR - CAN ÖZTOPÇU - BAŞAK GÜRDAL - ARSAL MAZMANOĞLU - TANSEL AYTEKİN - CEYHUN BECERİKLİ - ALİ KARACA -  ERDAL OZAN METİN

Altındağ Tiyatrosuna ilk kez gittim. Tiyatronun yeri biraz sapa, her zaman bulunduğum çevreden biraz farklı ve muhit olarak biraz sıkıntılı. Biz taksi ile ulaşımı tercih ettik ve hiç sorun yaşamadık ulaşım konusunda. Bu sahneye gitmeyi düşünenlere de küçük bir bilgi olsun istedim.
Vodvil, toplumsal sorunları, mizahi bir yaklaşımla hicveden tiyatro türüdür.Vodvil türü, 18. yüzyılda sınıf farkının oluşması sonucu Fransa`da ortaya çıktı. İçinde müzikal bölümler, dialoglar, monologlar, ve pandomim gibi değişik gösteri türleri barındırabilir. Komedi`nin alt türlerinden biri olduğu için komediyle pek çok ortak tarafı vardır. Ama bazı yönleriyle komediden ayrılır. Vodvilleri, genellikle mutlu sonla biterler. Hikayenin sonucunda olayların kaynaklandığı sosyal sorunlar ortaya çıkarılmaya çalışılır. Vodvil kişilerinin karakterleri detaylarıyla belirtilmez, belli özellikleri öne çıkarılmış abartılı karakterlerdir. Vodvil adının ``voix de ville (şehrin sesi)`` tamlamasından türetildiği düşünülmektedir.20. yüzyılda sinema türünün popülerlik kazanmasıyla, vodvil de tarihe karışmaya başladı. Sinemaya uyarlanmaya çalışılan vodvillerin de pek azı (Buster Keaton, Marx Kardeşler, Edgar Bergen, Al Johnsonhalk ve Charlie Chaplin`in oynadıkları) halk ve eleştirmenlerden beğeni topladı.
Konu oyun tanıtımında gayet yeterli açıklanmış. Bu tip oyunlarda metin, mesaj üzerine çok fazla düşünmek doğru olmayacaktır. Daha çok birbiri ile iç içe geçmiş olaylar örgüsü içerisinde, çözmeye çalışırken iyice karışan ve içinden çıkılmaz bir hale gelen komik durumlar etrafında dönen ve izleyiciye keyifli anlar yaşatan bir oyundu. Oyundan çıktığınızda iyi oyunculuklar izlediğiniz ve eğlendiğiniz için mutlu hissediyorsunuz ancak yanınızda eve taşıyabileceğiniz bir etki bırakmıyor üzerinizde.
Eklemek isterim ki ilk kez bu türde bir oyun izledim ve ilk kez tiyatroda bu kadar güldüm :) Oyun iki perde iki saat boyunca hiç tempo kaybetmedi. Sağdan, soldan, karşıdaki pencereden sahneye sürekli giriş yapan oyuncular, bitmeyen bir enerji, sürekli bir hareket, çok komik tiplemelerle oldukça eğlenceli iki saat geçirdiğimi söylemeliyim.
Oyunculardan daha önce sahnede izlediğim olmamıştı. Ve oyuncu isimlerinden yola çıkarak araştırdığımda da kimin kim olduğunu tam olarak çözemedim maalesef. Ancak bir kaç oyuncuyu Ankara dizilerinin bazılarından anımsıyorum. Dr. David Morgan' ı canlandıran Tolga Tuncer, Behzat Ç. olay yeri inceleme Sıtkı' ydı mesela :) Oyunculuğu gerçekten çok başarılıydı. 
Oğlu Leslie' yi canlandıran oyuncuyu (Ceyhun Becerikli olabileceğini düşünüyorum) çok beğendim :) Başhemşire rolü ile Elvan Eker başarılıydı. Meltem Keskin, Dr.Morgan' ın karısı rolündeydi. Başak Gürdal ise Tate' i yani Leslie' nin annesini canlandırıyordu. Zuhal Taşar hem yardımcı hemşire hem de büyükanneyi oynadı. Tansel Aytekin' in polis komiseri olabileceğini tahmin ediyorum. Daha da fazla tahmin yürütmeyeyim isabet oranım çok az da olabilir çünkü :)
İzlerken oyuncuların yaptıkları işten fazlasıyla keyif aldıklarını hissettiğinizde, sizin de aldığınız keyif oldukça tatmin edici oluyor. Ve ben burada yüksek sinerjili harika bir ekip çalışması gördüm. Tiyatrodan az hoşlanıyor bile olsanız çok rahat beğenebileceğiniz bu güzel oyunu kaçırmayın derim :)

4 yorum:

  1. Komik bir olay olduğu belli:))konuyu okuyunca adamın işi zor, çok komik şeyler olacak belli ki dedim. Fotoğraflarla ne güzel bir tanıtım olmuş, eline sağlık. Çok teşekkkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Hanım benim çok gülesim varmış heralde gül gül öldüm :D Ama daha sonra giden arkadaşlarıma o kadar komik gelmemiş :) Sanırım beklentilerini çok yükseltmişim :P

      Sil
  2. Gülmeye de çok ihtiyacımız var onun için iyi bir oyun olmuş bence. Tiyatroya gitmeyeli sene olmuş, bir oyun bulsam kendime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan İDT de öyle güzel oyunlar var ki... Sırf onlar için bile gelebilirim İstanbul' a :) Turneleri dört gözle bekliyorum :)))

      Sil

haydi söyle :)