16 Eylül 2010

liste kafa

kesinlikle doğum yaptıktan sonra hafızamda bir gerileme oldu. sadece bende değil doğum yapan bir çok arkadaşımda aynı sorun var... eskiden parlak ve keskin zekalı olan, tarihleri, olayları, diyalogları çok net hatırlayan arkadaşım şimdi hafızasının zayıfladığından şikayet ediyor. ben liste yapmadan, not almadan her şeyi eksik yapıyorum, unutuyorum ve kafamda ben bugün bir şey yapacakmıydım sorusu dönüp dolaşıyor.

bu konuda aklıma gelen bir kaç neden var;
-sezeryan sırasında aldığımız narkozun etkisi olabilir.
-sürekli ön planda olan ve hayati önem taşıyan bebeğin bakımı ile ilgili bilgiler, düşünceler yüzünden belleğimizde gündelik hayatla ilgili ayrıntılara yer kalmıyor olabilir.
-b12 vitamini eksikliği hafıza zayıflığına yol açarmış, doğum esnasında bu vitaminin stokları tükeniyor olabilir.

yani doğum yapıp da hala cin cin bakan bir anneye rastlamadım. mutlaka bir saflık hali çöküyor üzerimize... acaba eski halime dönebilecekmiyim ve ne kadar zaman geçmesi gerekecek. var mı bu konuda bir araştırma merak ediyorum...

15 yorum:

  1. Ben de ben de aynı durumdayım. Yaşasın tek değilmişim.

    YanıtlaSil
  2. Bu tespitin Annelerin Dünyası'na konu olacak cinsten:)

    Eminim bu tespite karşı durabilecek çok az anne vardır.

    YanıtlaSil
  3. EVTE CANIM ,O CİN CİN BAKAN ANNE BEN DE DEĞİLİM,KOCAMIN İZİNLİ OLDUĞU GÜNÜ,MARKETE PEYNİRE GİDİPTE PEYNİR ALMADAN GELEN ANNE DE BENİM,OYY
    EŞİM DİYO ZATEN OĞLANDAN SONRA Bİ HALLER OLDU SANA,SAFLAŞTIN DİYE

    YanıtlaSil
  4. hiç düşünmedim nedenini ama bende de var bu sorun,işim gereği unutkanlığımın farkındayım, narkozdan olabilirmi acaba , normal doğum yapanlara sormak lazım.

    YanıtlaSil
  5. demek eşim haklıymış. ben de abartıyor sanıyordum.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle merhaba..blogunuzu ilk kez okudum,yeni bir blogger olmamdan sebep sanırm..konuya gelince,kesinlikle doğru..Yalnız narkozdan olabiliceği pek aklıma gelmedi benim.çünkü hamileyken başladı bende o saflık:)
    Ben ki bi kere gördüğü telefn numarasnı asla unutmayan,çokkk ufacıkken bile yaptğı herşeyi hatırlayn,leb demeden leblebiyi anlayann:) gel gelelim hamileyken ta o ben gitti,yerine saf mı saf,bi söyleneni 3-5 seferden sonra anlayan,unutkan biri geldi..babamız oğlum senin zekanı aldı dedi hep:)şimdi o cin gibi anası saf saf bakınıo arkasından:)
    Rabbim ömürler versin hepsine..sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  7. hamilelikte değişen hormanal durumlar nedeniyle unutkanlık normal bu durumun doğum sonrası 6 ayda düzeldiği (adet düzensizlişği mecvut değilse)görülür...narkoz suçlu değil...b12 eksikliği muhtemel olabilir. ama bence en akla yatkın sebep ikinci tezin tatlım...
    normale dönermiyiz dönecek gibi durmuyo bendeki valla...

    YanıtlaSil
  8. Hamilelikle birlikte baslayan unutkanlik sikayetleri icin Amerikada bazi doktorlar "plasenta brain" deyimini kullaniyorlar . Cunku hamileyken kadin beyni kuculuyormus . Hamileyken vucudumuzun urettigi ama suan ismini hatirlayamadigim bir hormon sebep oluyormus bu kuculmeye . Bir baska goruse gore de ; hamilelikle baslayan dikkat daginikligi , unutkanlik tamamen psikolojik , sadece gebelige, bebege odaklanmaktan kaynaklaniyormus. Plasenta brain 'i ilk duydugumda pek inanmamis , bunun bilimsel bir gercek olmadigini dusunmustum . Bilimsel bir calisma olup olmadigini defalarca arastirayim desem de unuttugum icin arastirabilmis degilim . Ayni ay icinde iki kere kira odedim, tasindigim evin elektrik faturasini tasindiktan sonraki yaklasik iki yil boyunca odemeye devam ettim , say say bitmez , tabi hatirlayabilirsem :) . Unutmadigim tek sey oglumun ilaclari, asilari, doktor randevulariydi . Esim sonunda dayanamayip "sen bi doktora git, senin tuzun sekerin biseylerin eksilmis, korkuyorum bu gidisattan" dedi korkuyla noroloji doktoruna gidip "bendeki unutkanlik bunama boyutuna gecti" dedim . Yapilan test, MR vs sonuclarina gore ; B12, demir eksikligi neden olabilir . Dogru . Ancak daha onemli neden su ; Anne olunca tum dikkat bebek uzerine yogunlasiyor . Yeni donanimlar ediniyoruz , bebegin sesini onlarca ses arasindan ayirdedebiliyoruz, beslenmesi, cisi, kakasi, oyunu , gelisimi , egitimi, vs vs bidolu seyi dusunuyouz . Yorgun ve uykusuz oluyoruz. Buna ek olarak bir de calisan anne iseniz, is yerindeki stres ve sorumluluk eklenince unutkan olmayalim da ne yapalim ? Diger rutin islerimize ve dusuncelerimize hangi arada sira gelsin ? Erkekler de toplantilari, yasgunlerini, doktor randevularini , ilaclari, alisveris listesini akillarinda tutan, herseyi hatirlayan , hatirlatan esleri bu ozelliklerini yitirip kendilerine benzedigi icin "eyvah!" diyorlar bence .

    Sevgiler
    Hasene

    YanıtlaSil
  9. Hasene nin yorumuna aynen katılıyorum hatta en son kısmına harfiyyen:))) bu konuda blogcu anneninde hamilelerin beyni küçülüyor gibi bir yazısı var...

    YanıtlaSil
  10. Yasasın kendimi kötü hissetmeme gerek yok :))

    YanıtlaSil
  11. off ben de çok fenayım nihan, madem bu konuyu açtın, araştırmaları senden bekliyorum, bize yardım et! tanıştığım insanları, yapmam gerekenleri hatırlamıyorum:) çok utanıyorum her seferinde... Sen iyi demişsin saf diye. Ben kendimi sık sık bön hissediyorum.

    YanıtlaSil
  12. doğum öncesi ve doğum sonrası bende o kadar çok değişmeler olduki...unutkanlık adına...bunun normal bir durum olup olmadsığını sorgulamaya başlamıştım...çok iyi oldu bu yorumları okumam...
    nihan bu yazın için sana ve yorumu için hasene'ye çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  13. çok yaygın bir durummuş bu tahmin ettiğim gibi :) o yüzden birbirimizi bu kadar iyi anlıyoruz sanırım :)
    hilalcim, sen öyle deyince netten araştırayım dedim bu konuyu biraz. edinebildiğim tek elle tutulur bilgi hamilelikte beynin %3 küçüldüğü ve doğumdan 6 ay sonra eski haline döndüğü... yalnız benim 2 yıl oldu doğum yapalı :((( bi gelişme yok :)yabancı kaynaklara giremiyorum ingilizcem yetersiz çünkü...
    hasene nin verdiği bilgiler var, bir de nihal in dediği gibi blogvu anne nin yazısını buldum, onun linkini de ekliyorum :
    http://blogcuanne.com/2009/10/25/hamilelerin-beyni-kuculuyormus/

    ne diyelim tez zamanda eski performansımıza dönmeyi dileyelim :)))

    YanıtlaSil
  14. bahsettiğin şeyleri bende çok yoğun yaşadım.benim tespitlerimde seninkilerle aynı.narkoz bu konuda hiç masum değil düşünsene senin isteğin dışında zorla uyutuluyorsun hemde öyle bir uykuki canın yansa hissetmiyorsun dehşet bişey :(( ayriyeten vücuttaki eksiklikler özellikle beyinle alakalı çocuk bakımı o bu derken hangimiz kendimize bakabiliyoruzki helede yalnızsak :( son ve en önemliside psikolojik ben en yoğun bunu yaşadım diyebilirim uykusuz gecelerin sonunda beyin gerektiği gibi çalışamıyor salgılanamıyor ve al sana depresyon hafıza kaybı vs. vs. yazarken bile içim karardı :)en iyisi biz silkelenip kendimize gelelim ve kendimize çok iyi bakalım en mantıklısı bu :)

    YanıtlaSil
  15. selamlar bir liste kafa da burda var

    YanıtlaSil

haydi söyle :)