6 Nisan 2016

Room 'Gizli Dünya'

Film Türü: Dram Film
Süresi: 1 saat 58 dakika 

Emma Donghue'nun 2010 yılında yazdığı kitabından kendisi tarafından sinemaya uyarlanmış. Gerçek bir hikayeden esinlenildiği söyleniyor. Yönetmenliği İrlanda asıllı Lenny Abrahamson' a, müzikler Stephen Rennicks' e ait. Başrolde anne rolü ile Brie Larson, Jack rolü ile Jacop Tremblay var.  Brie Larson (12 Short Terms) en iyi kadın oyuncu ödülüne layık görülmüş.
Filmde beş yaşındaki oğlu ile bir odaya hapsedilen bir annenin yaşadıkları, bu odadan kaçışları ve kaçtıktan sonra dış dünya ile yüzleşme süreçleri anlatılıyor.

Dün akşam izlemeye fırsat bulabildiğim bu film beni oldukça etkiledi. 'Hayat Güzeldir' deki babanın yahudi kampında oğlunu psikolojik olarak koruyabilmek için girdiği çabayı anımsattı bana. Sadece tepede küçük bir pencereden giren gün ışığıyla, dış dünyanın uzay olduğu anlatılarak 5 yaşına gelen Jack' e annesi artık büyüdüğünü söyleyerek gerçekleri açıklıyor. Önce gerçeği kabullenmek istemeyen Jack' e kaçış planında büyük görev düşüyor. Dış dünyaya adaptasyon sürecinde yaşadıkları ise benim için gerçekten sarsıcıydı. Gazetecilerle yapılan röportajda anne; sorulan ' Jack için en doğru karar bu muydu, onun diğer çocuklar gibi büyüyebilmesi için dışarıya bırakılmasını talep ettin mi' sorusu ile bunu daha önce hiç düşünmemiş olduğunu fark ediyor, anneliğini sorguluyor ve bir çöküş yaşıyor.  Annenin 7 yıldır kapalı kaldığı küçücük  odada, çocuğunu büyütürken gösterdiği güç, kurtuluşlarıyla çözülüyor. 
Filmi neredeyse sadece Jack' in gözünden, onun kavrayışıyla izliyoruz. Dış dünyayı yorumlayışı, odasında annesi ile baş başa yaşadığı hayatı özleyişi etkileyiciydi. Ben iyi bir anne olamadım sorgulamasına, ama sen benim annemsin cevabıyla karşılık veriyor Jack. Karakter derinliği yüksek, oyuncu performansları harika, gerilimi, dramı tam tadında, konusu çok katmanlı, üzerine düşünülebilecek,  etkisi uzun süre devam eden izlenilesi bir film olmuş.

22 yorum:

  1. Canım bu filmi bende izledim. Gerçekten de çok etkileyici güzel bir film. Benece her ebeveyn daha doğrusu her insanın izlemesi gereken bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben geç kaldım izlemekte, bloglarda da çok gördüm ve merak ediyordum. Uzun zamandır böyle etkilendiğim film olmamıştı.

      Sil
  2. Bu film beni de çok etkiledi. Jack'in odadan dış dünyaya çıkışı ile doğumun özdeşleştirilmesi, korku, endişe, bir yandan da hayret, büyülenme... Tekrar odaya dönmek istemesi. Odadaki eşyalarla ilişkisi. Çok iyiydi film gerçekten.

    Ayrıca çocukların yaşananları kendi dünyalarında nasıl algıladıkları, farklı durumları normalleştirebilme güçleri, adaptasyon yetenekleri harika. Doğru ile ilgili değer yargıları biz yetişkinlerin saplantısı. Oysa çocuklar bu önyargılardan, kesin tutumlardan bizim gibi etkilenmeyebiliyorlar. Yani koşul buysa, bunu yaşayalım durumu. Film bunun farkına varmamı ve annelik ile ilgili içimin rahatlamasını da sağladı.

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çocuk anneden daha kolay adapte oldu gerçek hayata. üzerinde düşünülebilecek çok şey var ve çocuğa odadaki hayatın yetmesi orayı özlemesi çarpıcıydı bence de.

      Sil
  3. Çocuğun oyunculuğu süperdi.Etkilenmemek elde değildi. Filmi çekerken de çok zorlanmışlar. Bir de kızın babasının torununun yüzüne bakamayışı vardı. Ne acı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin nasıl çekildiği hakkında yorum okumadım ama anne-oğul ve yan karakterler hepsi başarılıydı.

      Sil
  4. Ben izleyeli biraz oldu. Kız babasına çıkışıyordu. tam olarak hatırlamıyorum ama bana yardımseverliği öğretmeseydiniz başıma bu gelmeyecekti gibi birşey söylüyordu. Tam da şu zamanımızı ne güzel özetliyor. Çocuklarımıza ne öğreteceğimizi sorgular olduk.
    Arka arakaya iki yorum oldu özür. Yolladıktan sonra aklıma geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarken çok detay vermemeye çalıştım izlemek isteyenler için ama o kadar çok konuşulacak şey var ki film hakkında ve kızın babasının tepkisine ben de çok şaşırdım gerçekten. kız annesine çıkıştı yardımseverlik ve kibarlık konusunda. çok acı bir hikaye...

      Sil
  5. Filmin kitabını da mutlaka okumanızı öneririm. Filmden çok daha etkileyici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce kitabı okuyunca filmler hep hayal kırıklığı oluyor ama bu kez önce film sonra kitap güzel olabilir :)

      Sil
  6. Ben de geçen gün izledim filmi, içim burkularak.. Hikayenin gerçek oluşu insanın tüylerini ürpertiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçek bir hikayeden esinlenilmiş ne acı...

      Sil
  7. Henüz izlemediğim ama listemde olan bir film. Gerçek bir hikayeden esinlendiğini ve asıl konusunu okuyunca çok kötü olmuştum. Kitabını da okumak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İLk fırsatta izlemeni tavsiye ediyorum. Etkileneceğini düşünüyorum :)

      Sil
  8. İzlediğimde ben de çok etkilenmiştim... Ve çocuğa bayılmıştım...
    Tekrar tekrar izlenesi bir film olmuş hakikaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk çok başarılıydı bence de... Hele o saçları annesine göndermesi ne güzeldi, çok duygulandığım bir sahneydi...

      Sil
  9. ne filmdi evet yaa. tokide görüp izlemiştim yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok tavsiye yazısı okumuştum hakkında, güzeldi...

      Sil
  10. Filmi çok merak ettim. En kısa sürede izlemeli...

    YanıtlaSil
  11. Ben de izledim gercekten guzel filmdi. Cocugun oyunculuguna hayran kalmamak elde degil!

    YanıtlaSil
  12. kitabını okuyacağım diye filmi erteleyip duruyorum:/ merakım iyice depreşti ama okumalı bir an önce:)

    YanıtlaSil

haydi söyle :)