28 Nisan 2018

Amasya-Sinop

Çocuk ile gezme fikri kulağa çok hoş gelmese de biz son bir yıldır bunu keyifle yapmaya başladık. İlk olarak geçen Mayıs ayında Amasra' ya gittik. Yazın Çanakkale ve Bozcaada' ya gittik. Bu Nisan' da ise işi biraz geliştirip bir gece Amasya bir gece Sinop olmak üzere üç günlük kısa bir gezi yaptık.
Çocuklar onlardan beklenmeyecek ölçüde uyumlu, sorunsuz ve mutluydular :) Bu durum bizi gelecek gezi planları için oldukça cesaretlendirdi.
Amasya' ya Ferhat Şirin Aşıklar Müzesi ile giriş yaptık. Yolu geçenlerin uğramasını tavsiye ediyorum. Kralkaya Mezarları, Alçak Köprü, saat kulesi, Amasya Kalesi, Arkeoloji Müzesi, Hazeranlar Konağı Amasya' da gezilmesi gereken yerler. Beyazid Külliyesi maalesef tadilattaydı.
Konaklamak için Yeşilırmak kenarındaki Uluhan Otel' i tercih ettik ve çok memnun kaldık. Yöresel lezzetler sunan Amesia Mutfağı yemek için tatmin ediciydi. Ve Galip Amasya Çörekçisi' nden de Amasya çöreği ve yağlısı almayı ihmal etmedik.
Kahvaltıdan sonra Havza, Samsun üzerinden Sinop' a doğru yola çıktık. Sinop' a geldiğimizde öğlen olmuştu. İlk gün Sinop Cezaevi, Sinop Kalesi (mutlaka Burç Cafede bir mola verin), Paşa Tabyaları ve Şahin Tepesini gördük.
Yemek tercihimizi Teyzenin Yeri Mantı Salonunda karışık mantıdan yana kullandık. Acayip lezzetliydi sırf bunun için tekrar Sinop' a gidebilirim :) Barınak Cafe, Yalı Cafe ve Karakum yürüyüş yolu hoşumuza giden yerlerdi.
Ertesi gün Demirkollar Ekmek Fırınından meşhur nokul ve Sinop katlaması alıp sahil cafelerinden birinde martılarla kahvaltımızı yaptık :)
Rotamızı Akliman, Hamsilos ve İnceburun' a kırdık. Önce Akliman sonrasında İnceburun ile Türkiye' nin en kuzeyinde olmayı deneyimledik.
Sonrasında ise Hamsilos Koyu ile Sinop fiyordlarını gördük. Sinop inanılmaz güzel bir şehir olarak hafızalarımızda yerini aldı. Gerçekten görülmeye değerdi. Zaman sıkışıklığı nedeni ile Erfelek Şelalelerini göremedik.
Harika üç günün sonunda yorgun ama muzaffer komutanlar olarak evimize sağ salim döndük. Hep yolculuk temalı bir yaşam tarzı nasıl olurdu ya da ne kadar süre ile bu şekilde yaşayabilirdim diye düşünmeden edemedim :)

1. Ben de çok düşünürüm bunu. Ama sanırım gezmeyi ne kadar çok sevsem de sonunda evime dönmeyi de o kadar seviyorum. Hep yollarda olamazdım. Yine de bir karavan hayalim yok değil :D

1. Evim evim güzel evim :) Evin konforu hiç bir yerde yok :) Gezip tozup evimize dönelim :)

2. Ben de seyahati bol bir hayatı destekliyorum, insana ve tabi çocuklara da çok şey katıyor bence, süper olmuş bu geziler, bir süredir tıkılıp kalmış biri olarak burnumda tüttü diyebilirim :)

1. Evet çok iyi hissettirdiği kesin. Mümkün olduğunca yapabilmeli insan, şartlar elverdiğince :)

3. oh oh ne güzeeeel :) bozcaada ne güzel bi yer ama di miii :)

1. Bozcaada süper:) Oraya bu yaz tekrar gitmek istiyorum :) Geçen yaz aldım tadını :)))