2 Temmuz 2012

6 yaş dişleri

bugünlerde elif' in dolabında bu kağıt asılı... diş hekimi zaten diş gelişiminin ileri olduğunu söylemişti. kemik gelişimini de göz önüne alırsak normal sanırım...

"Bu dişin nazik bir fidan, kıymetli bir inci gibi ağızda tutulması gerekir. Sürekli dişler içinde 6 yaşında ilk çıkan ve 12 yaşına kadar yemeklerin çiğnenmesini temin edecek ve hayat boyu ağızda kalacak olan bu dişdir. Bu dişin vaktinden önce kaybedilmesinin en büyük nedeni onun süt dişi gibi düşünülmesindendir. Bu dişe gelen en büyük tehlike süt dişlerini ihmal etmekten gelir. "SÜT DİŞİ NASIL OLSA DEĞİŞECEK" zihniyetiyle yola çıkıldığında gelecekteki pek çok problemin kaynağı olmaktadır. "

ön alt kesici dişlerin değişmesinde hiç sorun yaşamamıştık ama 6 yaş dişleri elif' i oldukça zorladı. 37,5 civarında ateş, hafif boğaz kızarıklığına ilaveten, şişen ve hassas olan diş etleri yüzünden çiğneme güçlüğü çekti. canı fazla kıymetli olmayan elif' te böyle zorlandıysak, eren' i düşünmek istemiyorum bile :)

bu diş tablosu ile yeni çıkan ve değişen dişlerimizi sırasıyla boyuyoruz, hem biz hazırlıklı oluyoruz (çünkü ilk 6 yaş dişi çıkarken sadece dişinin ağrıdığını söylemiş, aklıma diş çıkaracağı hiç gelmemişti) hem de elif için farklı bir etkinlik oluyor. tablomuzun başlığı ise özel istek üzerine "elif' in güzel dişleri" :))))))

22 yorum:

  1. hem kendi hem dişleri güzel yani :) kolaylıkla atlatır inşallah bu dönemi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma sibel :)) bu çocuk milleti çok megaloman oluyor :)

      Sil
  2. Elifcim çok sıkıntı yaşamadan atlatsın inşallah bu dönemi, büyümek zor iş :) öperim ben onun güzel yanaklarından..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deryam zor... önlerindeki en büyük zorluk büyümenin verdiği olsun inşallah :))

      Sil
  3. aa ne güzelmiş böyle takip etmek..Siz her bakımdan öndesiniz gelişim olarak Nihanım.Maşallah Elif'e...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiziksel bakımdan sadece gönülüm yoksa kendisi tam yaş grubuna denk :) gören de büyük sanıyor işte :)

      Sil
  4. Güzel Elifciğim güzel dişlerine ağrısız sızısız bir an önce kavuşsun inşallah :)
    Nihancığım bu arada bu tablo ve boyama aktivitenizi çok beğendim, fikrinizi hoooop diye kaptım, zamanı geldiğinde kullanmak üzere saklıyorum :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kap fatoş kap :) daha çok var ama o zamana daha güzellerini hazırlarız bizim minik adamlara :))) teşekkür ederiz :)

      Sil
  5. ah ah ne guzel, maşallah darısı basımıza :=)

    --

    blogger annelerderden geliyorum bize de bekleriz
    mugeninlistesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. darısı başınıza, geldim gördüm ve beğendim :)))

      Sil
  6. Çıkan dişlerini ne yaptınız saklıyormusunuz acaba

    YanıtlaSil
  7. Benim kizimda 5 yasindan gun aliyor ellerini arkaya sokup cigniyor (bebekliginden beri hep yapar kasiniyor) 5-6 yasinda dis cikariyorlarmi? Ben tamamlandi saniyordum internettede bilgi bulamadim tesaduf sizin yaznizi gordum danismak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kalıcı dişler 6 yaş dişleri deniyor ve o dönemde en arkadan zorlukla çıkıyor.

      Sil
  8. Benim oglumda 6 yasinda ve bir haftadir dis agrisi cekiyor dis doktoruna goturdum ama tam bakmadan curuk diye antibiyotik verdi eve geldigimde ben inceledim ve alt solda yeni cikan bir dis gordum ve agrisinin ondan kaynaklandigini dusunuyorum simdide sag tarafinda agri basladi otaraftada dis cikiyor tam emin degilim acaba 6 yas dislerimi agri yapiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence olabilir.iki hafta önce bizde de aynı şikayet vardı. Şimdi midesi bulanıyor,ateş yok. Dr birşey yok dedi Dişleri yeni aklıma geldi.

      Sil
    2. Serap Hanım inşallah antibiyotiki gereksiz kullanmamışsınızdır. Diş ağrısı, ateş, çiğneme güçlüğü 6 yaş dişleri çıkarken de olabiliyor olabilir.

      Sil
  9. Merhaba benim kızımında azı dişleri yeni çıkıyor. Bir haftadır süren mide bulantısı ve karın ağrısı var. Doktor bir şey bulamadı. Dişleri aklıma geldi olabilir mi sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mide bulantısı ve karın ağrısı yapacağını sanmıyorum ben. Farklı bir şey olabilir gaz olabilir belki. Kızımın başına geldiği için söylüyorum. Siz şikayetleriniz devam ederse tekrar doktora götürün nacizane...

      Sil
  10. Beni kizimdada mide bulantisi ve dis agrisi var gece disim agriyor diye kalkti arkada bosluk kabarmis cocuk dr getirdim 6 yas disi kaabarmis dedi cok zorluyor ara ara boyle yapiyor ,geniz akintisida yapiyor sanitim ondan mide bulNiyor bu disden kimsenin haberi yok kac dr getirdim tamamlanmis disleri dediler am arkada dis yeri bozluk ve kabarik beyazlamis tam olarak nezaman patliyor acabai

    YanıtlaSil
  11. Benim kızım 4 ay sonra 6 yaşına girecek veSağ arka tarafta dişi çıkmış bugün fark ettim hafif öksürük bulanfı karın ağrısı var internette baktım bu belirtiler olabilir diyor.Acaba diştenmi kaynaklanıyor.Bebekken diş çıkartmada hiö ateş yaşamadık.Geçenler de 1 gecev37.6 oldu sabaha düştü ateşi diş hiç aklıma gelmemşti

    YanıtlaSil
  12. Mrb benim kız 6 yaş azı dişi çıkardı şimdi gördüm ama iki hafta önce başlayan karın agrısı kusma ateş ve isal diştenmi olur acaba cvb veren olursa sevinirim iyi akşamlar

    YanıtlaSil

haydi söyle :)